Hoe kan ik samen met anderen aan een nieuwspost op SharePoint werken?
Het SharePoint heeft een ingebouwde nieuwsfeed, vergelijkbaar met het overzicht van Facebook. Je ziet berichten dan gesorteerd op datum of relevantie terug. In deze handleiding lees je hoe je anderen aan je concept-nieuwspost kunt laten werken.
Stap 2: opslaan als concept Nadat je bericht klaar is, of als je de eerste opzet van het bericht bepaald hebt, kun je deze opslaan als concept. Kies in de navigatiebalk voor 'opslaan als concept'.
Als je het concept hebt opgeslagen zie je een bevestiging in de navigatiebalk. Je kunt direct terug naar het bericht door op 'Bewerken' te klikken.
Stap 3: bericht bewerken Boven in beeld, onder de naam van de site waarop je je nu bevindt, zie je een link met de tekst 'Alle nieuwsberichten'. Klik hierop: je komt dan op de pagina terecht waar je alle gepubliceerde berichten en concepten ziet staan.
In dit voorbeeld zie je het bericht 'dit is een voorbeeld' staan, met daar achter een pauze-icoon. Dit betekent dat het bericht nog niet is gepubliceerd, maar dat het slechts in conceptvorm opgeslagen is. Klik op de titel van het bericht dat je wilt bewerken: het bericht opent dan in de editor waar je direct aan de slag kunt. De drie blauwe streepjes links van de titel betekenen dat het een nieuw artikel betreft. Mocht je een concept opslaan en er een aantal dagen later pas mee verder gaan, dan zul je zien dat de blauwe streepjes verdwenen zijn. Wel is het pauze-icoon nog zichtbaar: het artikel is tenslotte nog opgeslagen als concept.
Heb je een concept gereed voor publicatie? Selecteer dan het artikel en kies voor 'Publiceren'.
Wil je een concept toch niet publiceren, of heb je het artikel niet meer nodig? Zorg er dan voor dat je het artikel verwijdert. Selecteer het artikel en kies daarna voor 'Verwijderen'.